Social icons

Z Lisabonu až do Belgie | 10 měst za 14 dní

26. září 2017
Leuven, za levno po Evropě, ejnets

Na to, že jsme měli doopravdy čas a chuť naplánovat cestu po Francii a Belgii, tak musím říct, že to bylo poměrně složité, únavné, nervy drásající, ale opět to stále za to. :) Takže jdeme na to! Jak na levnou cestu po Evropě? Couchsurfing, posílání kufrů, levné autobusy a letenky..

COUCHSURFING
Jak jsem vám psala hned ze začátku, chtěla jsem to celé až do Bruselu podniknout s couchsurfingem. Začala jsem i poměrně brzo, řídila jsem se vlastními tipy (TADY). Bohužel se ukázalo, jak se doba posunula a je pravděpodobně lepší psát později, než hodně dopředu.
Ze začátku přišel velký ignor a nikdo mi neodpovídal, tři dny před odjezdem jsem to chtěla vzdát a začít bookovat ubytování. Naštěstí, přišla zpráva a my najednou měli ubytování v Toulouse. Hned na to přišla další a další, bohužel (opět), jen pro Toulouse.
Na Bordeaux a Rennes se nikdo neozval.
Pro Bordeaux jsme tedy zařídili airbnb.com na jednu noc a to samé do Rennes s tím, že pokud se někdo ozve, byla možnost to zrušit.
Ozvaly se dvě paní na Rennes s velkým entuziasmem. Přes veřejnou událost, co jsem pro sebe udělala na couchsurfingu, ani jedné jsem nepsala, ozvaly se samy. Tím bych chtěla říct, fungovalo šlo to lépe veřejně, než psaní samostatných zpráv. Napsala jsem asi 30 vzkazů, dostala jsem 10 odpovědí cirka, 3 okamžité zamítnutí.
V Rennes jsme to ale nakonec nevzali, jelikož ubytování bylo doopravdy daleko od města a my měli velmi limitovaný čas.
Musím se přiznat, že mě couchsurfing lehce zklamal, ale rozhodně bych neházela flintu do žita, určitě to budu zkoušet dál. Přeci jenom v Berlíně a Amsterdamu to tenkrát šlo super a tyto města ve Francii jsou doopravdy malá a lidi touhle dobou ještě užívají dovolených.
Co se týče samotného couche v Toulouse a Francii - všichni jsou zlatí a velmi ochotní. My máme jednoduše štěstí na stejně naladěné lidi jako jsme my. Opět mezinárodní pár, slečna Francouzka a její přítel Anglán. Paráda. Jenže tohle byl začátek konce..
CESTA AUTOBUSEM Z LISABONU DO BELGIE
Plán byl jasný. Musíme se nějak dostat velmi levně do Belgie, protože Marco zde přednáší a nemá cenu platit 6000kč za cestu do Prahy a za týden znovu do Belgie. Můj nápad - cestování přes Francii bude nejlepší a opět uvidíme něco nového.
Jenže najít z Lisabonu levnou letenku někam bylo NEMOŽNÉ! Přeji všem, co tam letí pevné nervy, protože se přes davy nehnete. Zkoušeli jsme všechno, všechno draho.
ALE! Debžové z Ryanair.com udělali slevový víkend a byl tam i let MADRID-TOULOUSE za 10ojro. Okamžitě jsme to koupili. Cesta z Lisabonu do Madridu je asi jen 7-8 hodin za 630kč. S tím, že do Madridu dorazíme ráno a máme celý den, protože let do Toulouse je až kolem osmé. Cesta byla s Flixbus. Ale k těmhle pablbům se taky brzo dostanu.
V jedenáct hodin večer jsme se tedy rozloučili s Lisabonem, já popotahovala už x hodin. Ale opět mě celý smutek stihl přejít, když Flixbus napíše adresu, kde bude čekat a samozřejmě to BYLO ÚPLNĚ NĚKDE JINDE! Trošku panika, ale našlo se. Vyrazilo se a cesta byla překvapivě pohodlná, wifi v tomto jediném buse fungovala.
Co jsme dělali v Madridu jsem psala TADY.
Měli jsme do Toulouse dorazit v 20:30, krásný čas na večeři a procházku po městě s domácími z couchsurfingu, že. Slečna byla ještě tak hodná a vyzvedla nás na letišti autem.
Letadlo bylo samozřejmě zpožděné asi dvě hodiny a další hodinu se táhly kontroly ve Francie.
Do toho nám Ryanair zničil příruční zavazadla, hned tak ze začátku, aby se nám echt dobře cestovalo. Říkáte si, ale jak je to možné, Aneto, když příruční zavazadlo máš u sebe? Proto je to příruční, že...
No, očividně v poloprázdném letadla NEMŮŽETE MÍT PŘÍRUČNÍ ZAVAZADLA, si řekl Ryanair. BTW: Víte, že už oficiálně tato skvělá společnost zakázala příruční kufry? Stále jsem nepochopila, zda je musíte zaplatit nebo vám je pošlou hezky pěkně dolů.
Takže nám kufry vzali, narvali je dolů, vrátili můj s dírou a Marcův rozsekaný spodek.
To už jsme nabrali zpoždění kolem skoro čtyř hodin, kdy slečna z couchsurfingu na nás stále čekala na tom letišti a my už nespali kolem 25 hodin.
Načež jsme tedy s hosty vyrazili na večeři, to se samozřejmě protáhlo (asi 30hodin bez spánku) a ráno jsme museli vstávat hodně brzo, abychom stihli vidět celý Toulouse. Jelikož hned další den z rána nás čekal autobus do Bordeaux.
Sranda pokračovala odpoledne toho dne v Toulouse, kdy skvělý flixbus oznámil, že nám ruší spoj do Bordeaux a přebookoval nám čas na 5:00 ráno!
Rovnou vám říkám, NIKDE SE NEDOVOLÁTE VYSVĚTLENÍ. Ale to nejsme u konce, o šest minut později přišla zpráva. Rušíme váš spoj, dostavte se na zastávku v 20:30. Toť vše. Kdy, kde, kam, co?
Nevadí, na online bookingu bylo těch 5:00, takže se musíme nějak vymotat ve 4:00 z Toulouse, což bylo nemožné, protože v tu dobu tam nic nežije.. až na zachránce Uber.
Samozřejmě, jsme napsali na flixbus urgentní email, ať nám to raději vysvětlí, co tím chce básník říct.
ODPOVĚĎ nám přišla o DVA DNY POZDĚJI, kdy už jsme samozřejmě za sebou měli ten správný autobus v 5:00, ať URYCHLENĚ JEDEME TÍM AUTOBUSEM V 20:30! Dva dny po té cestě! Stále nám tvrdili něco jiného!
Jinak od té doby Flixbus ABSOLUTNÍ TRAGÉDIE! WIFI ZERO, POHODLÍ ZERO, INFORMACE ZERO! ZPOŽDĚNÍ? NEUSTÁLE! NEDOPORUČUJI!
Prosím vás, já jsem drama queen, berme všechno s nadhledem, pořád to jsou všechno nízkonákladovky a třeba Toulouse-Bordeaux stálo 179kč, tak co bych chtěla, že. Ale nějaký standard jako třeba nezničené věci a základní info by mělo být všude!

Hodně jsme ušetřili za dvě noci v buse a další dvě v couchsurfingu. Šlo by to určitě ještě levněji, ale na to jsem už neměla sílu. Sami si z toho příběhu udělejte obrázek, dvakrát jsme v tom autobuse "spali". Doopravdy to nebylo tak tragické a dá se to přežít, pokud se to samozřejmě spojí s nulovou šancí dalšího spánku, únavou, můj stres ze stěhování z Lisabonu, bylo toho vážně dost.
Díky bohu, hned na to kufry z Lisabonu dorazili domů díky eurosender.com. Nejen, že mam s nimi super spolupráci, ale vážně vám je chci doporučit, protože poslat kufry ve středu z Lisabonu a mamka je v pondělí přebírala v TOP stavu doma v Ústí nad Labem, je vážně paráda. S posíláním kufrů mam velkou zkušenost a toto byla ta nejlepší a nejklidnější, co jsem kdy zažila. Když zadáte kód "ANETA", tak dostanete klasicky slevu 10% a všichni z toho budeme něco mít. :)

Souhrn cesty do Bruselu:
Lisabon/Madrid - cesta v noci busem 630kč
Madrid/Toulouse - let 10euro
Toulouse/Bordeaux - 179kč brzo ráno busem
Bordeaux/Rennes - 17euro cesta v noci busem
Rennes/Mont Saint Michel - příměstský bus 30euro zpáteční (extra cesta)
Rennes/Brussels - cesta přes den kolem 10 hodin 37euro
Když tedy nepočítám Mont-Saint-Michel, což byl jen výlet, za ani ne 3000kč jsme se dostali až do Belgie a to si myslím, že není vůbec špatné. Není to úplně to nejlevnější cestování, ale taková zlatá střední cesta.

Cestování po Belgii:
Brussels/Leuven - 6euro vlakem
Leuven/Brugges - 36euro zpáteční vlakem
Leuven/Brussels letiště - 9 euro vlakem za 15 min.
Brussels/Prague - 1000kč s CSA (Ryanair asi za 15euro)

Takže tadáá, tady to máte. LISABON-MADRID-TOULOUSE-BORDEAUX-RENNES-MONT SAINT MICHEL-BRUSSELS-LEUVEN-BRUGGE-PRAGUE!
Samozřejmě, ke každé destinaci přibude článek. :)
Pokud se vám článek jako tento líbil, dejte mi prosím vědět, protože bych to chtěla psát podobně během naší cesty po Jižní Americe. Přeci jenom tipy na určité místo se mi píšou lépe, když tam žiji. Osobně si myslím, že není zrovna rozumné, aby vám někdo psal tipy co, kde a jak, když tam je dva dny. Podle osobní zkušenosti, jak to šlo a vypadalo, to chápu, ale řekněme si popravdě, že z jedné návštěvy ať už restaurace, hotelu, baru či kavárny, asi těžko něco usoudím. Potřebuji si to nějakým způsobem dobře ošmatat. :)